نوشته شده توسط : محمد یوسفی

این روزها صحبت های زیادی از معجزه لاغری با سرکه سیب شنیده می شود! بسیاری از افراد ادعا دارند با مصرف سرکه سیب، توانسته اند مقدار زیادی از وزن اضافی و چربی های بدن را کاهش دهند. رژیم و تغذیه مناسب در کنار پیاده روی روزانه به همراه مصرف سرکه سیب راز تندرستی و اندام ایده آل است. همه بررسی ها نشان می دهد که سرکه سیب دارای فواید بیشماری در سلامتی بدن است ولی سوال اینجاست که این ویژگی ها چگونه در کاهش وزن و لاغری کمک می کند؟

سرکه سیب چیست؟

این محصول، در فرایند تخمیر دو مرحله ای از میوه درخت سیب تولید می شود. اسید استیک عامل فعال در این سرکه است که نقش موثری در لاغری دارد. مکانیزم اثرگذاری این ماده در اندام ها به گونه ای است که به صورت غیر مستقیم، روند کاهش وزن را تسریع می کند. کسانی که سرکه سیب را در سبد غذایی روزانه وارد کرده اند، پس از مدتی به نتایج شگفت انگیزی رسیده اند. کاهش وزن و خلاص شدن از چربی های شکم و پهلوها تنها یکی از مزایای مصرف مداوم سرکه سیب است.

فواید لاغری با سرکه سیب

مصرف زیاد این ماده به شدت منع شده است اما برای کاهش وزن می توان در حد متعادل از آن استفاده کرد. به طور کلی وجود مواد موثر در سرکه سیب موجب کنترل بیماری های کلیه و تیروئید می شود. این سرکه میوه ای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی داشته و در درمان آکنه نیز موثر است. مکانیسم اثر سرکه سیب در لاغری ارتباط مستقیم با درمان یبوست و سهولت اجابت مزاج دارد.

نوشیدنی سرکه سیب و عسل

مهم ترین فواید سرکه سیب اینها هستند:

  • کاهش سطح قند خون
  • کاهش سطح انسولین خون
  • متعادل نگهداشتن فشار خون
  • کمک به حفظ توانایی کبد و ماهیچه ها
  • کمک به سوزاندن چربی ها
  • افزایش متابولیسم و بهبود سوخت و ساز بدن
  • کاهش تولید چربی و قند در کبد
  • کاهش چربی شکمی
  • کاهش اشتهای کاذب
  • بهبود روند هضم و رفع یبوست

معجزه لاغری با سرکه سیب

مزه سرکه ای که از سیب گرفته می شود تفاوت زیادی با سرکه های رایج دارد. در صورت مصرف با معده خالی، تندی و تیزی سرکه می تواند موجب آزردگی معده شود. به طور معمول این سرکه با مایعات رقیق شده و یا با مواد خوراکی دیگر، به مصرف می شود. مقدار مجاز خوراکی سرکه سیب در حد یکی دو قاشق در روز است. در ابتدا از یک قاشق شروع کرده و به تدریخ مقدار مصرف را به ۲ قاشق غذاخوری برسانید. برای اینکه دستگاه گوارشی دچار آسیب نشود، سرکه سیب رقیق شده، مصرف کنید! در ادامه دستور تهیه یک نوشیدنی کم کالری برای کاهش چربی شکم و پهلوها معرفی می شود.

این مطلب را حتما بخوانید  پریود چیست و چرا اتفاق می افتد؟

چربی سوزی با سرکه سیبفواید شگفت انگیز لاغری با سرکه سیب

نوشیدنی سرکه سیب چربی سوز

هر ۱۰۰ گرم از این محصول تنها ۲۲ کالری دارد بنابراین می توان در تهیه نوشیدنی های کم کالری از سرکه سیب( apple vinegar) استفاده کرد. یک قاشق غذاخوری از سرکه را به یک لیوان آب اضافه کنید. اگر طعم تند سرکه را نمی پسندید از یک قاشق عسل طبیعی برای شیرین کردن، آن استفاده کنید این معجون را نیم ساعت قبل از غذا و با معده خالی مصرف کنید. پس از ۱۲ هفته، از کاهش سایز دور کمر شگفت زده خواهید شد.

سس سالاد لاغری با سرکه سیب

استفاده از سس مایونز و محصولات مشابه در سالاد، موجب افزایش وزن شده و برای سلامتی خطراتی را به همراه دارد. به جای سس های فراوری شده و بازاری، سس سالاد خانگی مخصوص تان را تهیه کنید. یک قاشق سرکه سیب را به روغن زیتون افزوده و از آن برای روی سالاد فصل، استفاده کنید.

نکات مصرف سرکه سیب در لاغری

مصرف بیش از حد سرکه سیب موجب تهوع و ناراحتی های گوارشی می شود! در هر وعده یک قاشق غذاخوری و حداکثر ۲ بار در روز می توانید مواد حاوی سرکه سیب را مصرف کنید.

برای تسریع در لاغری با سرکه سیب حداقل روزی نیم ساعت، پیاده روی کنید. مصرف مواد غذایی نیز در حد متعادل باشد نیازی به رعایت رژیم های سخت غذایی نیست.

 

https://internetchk.com/slimming-with-apple-vinegar/



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد یوسفی

پاکسازی رحم برای حفظ سلامت بانوان ضروری است. افزایش قدرت باروری، کاهش مشکلات یائسگی، رهایی از دردهای دوران پریودی و …. از مزایای پاکسازی این عضو حیاتی در بدن است. در صورتی که مشکلات حاد و بیماری جدی وجود داشته باشد، تنها راه برای خلاص شدن از درد و بیماری مراجعه به پزشک است. مصرف داروهای شیمیایی تخصصی در این زمینه اثر گذار می باشد. در مواردی که مشکل پزشکی وجود ندارد، جهت حفظ سلامت رحم می توان با استفاده از طبیعت درمانگر، عملیات پاک کردن رحم را انجام داد.

بسیاری از گیاهان دارویی در زمینه پاکسازی بدن کاربرد موثری دارند. در این مطلب نمونه هایی از بهترین گیاهان برای پاکسازی کامل رحم را معرفی می کنم. قبل از هر چیز لازم است بدانید که مصرف هر گیاه دارویی در دوران بارداری و شیردهی باید با تجویز پزشک باشد! بسیاری از گیاهان طبیعی که برای پاکسازی در رحم استفاده می شوند، اثرات سوء بر جنین دارند.

اگر باردار هستید قبل از مصرف این نوشیدنی ها با متخصص زنان مشورت کنید

دمنوش برای پاکسازی رحم

 

رازیانه بهترین گیاه برای پاکسازی رحم

رازیانه همه هورمون های زنانه را تنظیم می کند. بسیاری از مشکلات قاعدگی و یائسگی مرتبط با اختلالات هورمونی و به هم خوردن نظم و تعادل هورمون ها در بدن است. بانوانی که رازیانه را به طور مداوم مصرف می کنند از خطر ابتلا به بیماری مربوط به رحم، تا حد زیادی در امان هستند.

به میزان یک قاشق چایخوری از پودر رازیانه را در یک لیوان آب جوش ریخته و مثل چای روی کتری یا سماور قرار دهید تا دم بکشد. پس از ۱۰ دقیقه تا یک ریع می توانید نوشیدنی رازیانه را میل کنید. اگر طعم رازیانه را دوست دارید از کمی عسل برای شیرین کردن دمنوش استفاده کنید.

هشدار :مصرف رازیانه در بانوان باردار خطر سقط جنین را به همراه دارد.

هشدار: رازیانه از گیاهان مضر برای آقایان است.

دمنوش زنجبیل برای پاکسازی رحم

زنجبیل( Ginger ) دارای یک ماده ضدعفونی قوی است که برای کل بدن تاثیرات مثبت به همراه دارد. مصرف زنجبیل موجب تعریق و افزایش جریان خون شده، التهاب را کاهش می دهد. مصرف این دمنوش معجزه آسا در پیشگیری از بیماری های رحم، توصیه شده است. جالب است بدانید که نوشیدنی زنجبیل در دوران حامگلی منع نشده است.

زنجبیل درمان موثر در ویار صبحگاهی بانوان باردار است.

روش های پاکسازی رحم

 

روش های پاکسازی رحم با گل همیشه بهار

اگر دچار خونریزی شدید پریود هستید یکبار دمنوش گل همیشه بهار را امتحان کنید. این گیاه درمانگر به صورت خشک شده در عطاری ها به فروش می رسد. به جز دوران حاملگی، منع مصرفی برای گل همیشه بهار گزارش نشده است. دمنوش گیاه برای حفظ سلامت رحم، تمیز کردن رحم، تسکین جوش های بدن و تنظیم خونریزی ماهیانه توصیه شده است.

این مطلب را حتما بخوانید  لاغری سریع شکم بدون رژیم غذایی

یک میوه خوشمزه برای پاکسازی رحم

برخی از بانوان با دمنوش ها میانه خوبی ندارند. اگر از افرادی هستید که طعم گیاهان دارویی را نمی پسندید، با میوه ها به جنگ مشکلات رحم بروید. به طور کلی همه میوه ها و سبزیجات در پاکسازی کبد موثرند. قبل از انجام عملیات پاکسازی در رحم می بایست ابتدا روی پاکسازی کبد کار کنید. کبد یک عضو حیاتی در بدن است که به مرور سموم زیادی در آن انباشته می شود.

برای تمیز کردن رحم یک میوه خوشمزه از میوه های جنگلی را معرفی می کنم. تمشک قرمز ماده ای نیروبخش برای تقویت عضلات رحم است که شاید کمتر در موردش شنیده باشید. تمشک جنگلی مقدار زیادی اسید فرولیک دارد که در کاهش مشکلات قاعدگی و رحم، بسیار موثر است. به دلیل احتمال افزایش انقباضات رحمی، مصرف آن در دوران بارداری با تردید همراه است. اما پس از تولد نوزاد و وضع حمل می توانید این میوه خوشمزه و پر خاصیت را در سبد غذایی قرار دهید.

https://internetchk.com/uterine-cleansing/



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد یوسفی

پدر و مادر بودن اصلا کار ساده ای نیست. اطلاعات زیادی در مورد دوران رشد کودک و چگونگی آموزش مهارت ها به فرزندان را باید از قبل یاد بگیرید تا بتوانید در تغییرات جدید، فرزندتان را راهنمایی کنید. کودکان مراحل مختلف رشد و نمو را پشت سر می گذارند. چگونگی رویارویی با هر مرحله و پردازش احساسات بستگی به کسب مهارت های زیادی دارد. برخی عوامل محیطی، ژنتیکی، فرهنگی تاثیرات شگرفی بر یادگیری و سرعت رشد کودک دارند. با یادگیری مهارت های روانشناسی کودک اطلاعات مهم و با ارزشی را در ارتباط با فرزندان می آموزید. این مهارت ها در نحوه برخورد با کودک و چالش های پیش رو، تاثیرگذار است.

روانشناسی کودک چیست؟

مطالعه موردی رشد ذهنی و شناختی کودکان در حیطه (Child Psychology ) قرار دارد. متخصصین این رشته، طرز برخورد کودک با والدین و جهان پیرامون را بررسی می کنند. به این ترتیب بسیاری از نابهنجاری های رشدی و ذهنی کودکان تشخیص داده می شود. تشخیص زود هنگام موارد غیر طبیعی از پیشرفت مشکلات جلوگیری کرده و جلوی بسیاری از آسیب های احتمالی به کودک را می گیرد.

روانشناسی کودک

همه والدین تصور می کنند که کودکانی بسیار باهوش دارند اما این امر ناشی از عدم اطلاع از رشد ذهنی کودکان در سنین مختلف است. به طور ذاتی قبول ناهنجاری یا عقب ماندگی و دیگر مشکلات ذهنی برای والدین بسیار دشوار است. بی توجهی به این موضوع موجب بروز اختلالات پیشرفته تر و مشکلات تربیتی و ناهنجاری های بزرگتری خواهد شد.

درک الگوی رفتار طبیعی از رفتارهای نابهنجار به مدد علم روانشناسی کودک میسر است. برای ارتباط بهتر با فرزندان لازم است والدین تفاوت بین رفتار طبیعی و غیر طبیعی را متوجه شوند. این امر موجب برقراری ارتباط بهتر با فرزندان خواهد شد که در نهایت به شکوفایی استعدادها و پیشرفت کودکان منجر می شود.

روانشناسی کودک و انواع آن

تحقیقات روانشناسی در گروه سنی کودکان شامل طیف وسیعی از مطالعات عینی است. روانشناسان در ۳ حیطه رشد کودکان را بررسی می کنند:

انواع روانشناسی

  • الف- رشد جسمی
  • ب- رشد شناختی
  • ج- رشد عاطفی

الف- رشد جسمی

صرف نظر از عوامل ژنتیکی، الگوهای رشد جسمی کودکان کم و بیش ثابت است. در چرخه طبیعی رشد، کودک قبل از اینکه قادر به نشستن باشد، توان نگه داشتن سر، چرخیدن و خزیدن را کسب می کند. راه رفتن، دویدن، سخن گفتن و …. همگی تابع الگوهای مشخصی هشتند. در روانشناسی کودک هر گونه نشانه های بی نظمی در رشد جسمی مورد بررسی قرار می گیرد. هرگونه تاخیر در رشد جسمانی می تواند ریشه در رشد ذهنی داشته باشد و از این رو لازم است تا به موقع تشخیص داده شود.

این مطلب را حتما بخوانید  رفع مشکل کودکان خجالتی به آسانی

ب- رشد شناختی

علم روانشناسی کودک در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته است اکنون می دانیم که کودکان از بدو تولد نیز نسبت به محیط اطراف خود، درک و آگاهی دارند. حتی قبل از به دنیا آمدن نیز عوامل محیطی روی رشد ذهنی کودکان تاثیر می گذارد. رشد شناختی به بررسی همه عواملی که در حیطه درک کودک است، می پردازد. بسیاری از توانایی های انسان در بزرگسالی ارتباط مستقیم با رشد شناختی-ذهنی در کودکی دارد.

برای مثال پرورش قوه خلاقیت، استدلال، توانایی حل مسئله، یادگیری زبان های مختلف و …. نیاز به پردازش ذهنی و نحوه استفاده از قوای شناختی در کودکی دارد.

مراحل رشد کودک

ج- رشد عاطفی

یکی از مباحث مهم در روانشناسی کودک توجه به رشد عواطف و احساسات در سنین اویله زندگی است. از همان بدو طفولیت کودک با احساسات مثبت و منفی روبرو می شود. بسیاری از ترس ها، اضطراب ها، عصبانیت های بزرگسالان ریشه در کودکی دارد. رشد عاطفی و اجتماعی ارتباط تنگانگ با هم دارند. کودکی که در بیان احساسات و عواطف دچار مشکل است نمی تواند با دیگر کودکان و محیط اطراف، ارتباط برقرار کند. بی توجهی به این موضوع از سوی والدین، تبعات ناخوشایندی را برای کودک به همراه دارد. عدم اعتماد بنفس، احساس گناه،نومیدی، غرور کاذب، خود بزرگ بینی و …. از نشانه های عدم تربیت رشد عاطفی درسنین خردسالی هستند که تا آخر عمر فرد را رها نمی کنند.

طبق آموزه های روانشناسی کودک برای داشتن کودکان سالم باید هر سه حیطه رشدی مورد توجه قرار گیرند.

 

https://internetchk.com/child-psychology/



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد یوسفی

سرطان پستان یک بیماری شایع در بین خانم ها است. اغلب مبتلایان به این بیماری در سنین بالای ۵۰ سال قرار دارند ولی امکان ابتلای خانم های جوان تر به سرطان پستان نیز بسیار زیاد است. این بیماری در مراحل اولیه قابل درمان است ولی در صورت مراجعه دیر هنگام بیمار، شانس مداوای سرطان به مراتب کمتر می شود. علائم سرطان سینه در زنان مدت ها قبل از وخامت بیماری خود را نشان می دهد. در اغلب اوقات خانم ها نسبت به این نشانه ها بی تفاوت هستند و این، کار درمان را دشوارتر می کند.

سرطان پستان چیست؟

رشد غیر عادی سلول های پستان را سرطان گویند. انواع تورمورهای خوش خیم و بد خیم در ناحیه سینه دیده می شود که ناشی از روند زیاد شدن سلول های پستان است. روند رشد سلول های خوش خیم با بد خیم تفاوت دارد. در تومورهای خوش خیم، رشد سلولی قابل مهار بوده و در مرحله خاصی متوقف خواهد شد. در صورتیکه رشد سلول های بدخیم تنها در مراحل ابتدایی قابل مهار کردن است. برخی از افراد به دلیل داشتن سابقه فامیلی، بیش از دیگران در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار دارند. این موارد امکان ابتلا در یک خانم را افزایش می دهد:

  • بلوغ زودرس ( پریود کمتر از ۱۰ سالگی)
  • نازایی از علائم سرطان سینه در زنان
  • بالا بودن سن خانم در اولین زایمان( ۳۵ سال به بالا)
  • یائسگی دیررس
  • مصرف زیاد چربی های مضر در غذای روزانه
  • چاقی و اضافه وزن ( به خصوص در سنین بالا)
  • پرتو درمانی و تابش اشعه به قفسه سینه

علائم سرطان سینه در زنان

این بیماری به صورت های متفاوتی در هر فرد دیده می شود. برخی از این علائم بیشتر در بیماران گزارش شده اند از این رو اهمیت بیشتری دارند. در صورتی که هر کدام از این علائم را دارید برای تشخیص پزشکی به متخصص مراجعه کنید.

توده های پستان

همه توده های سینه و پستان دارای بافت سرطانی نیستند ولی به هر حال نیاز به بررسی دارند. تومورها و توده های پستان را می توان با دست نیز لمس کرد. این توده ها سفت، غیر متحرک و گاه بدون درد هستند. در معاینات منظم ماهانه پستان می توانید وجود غده های کوچک را نیز تشخیص دهید. در صورت لمس توده های غیر عادی حتما به پزشک مراجعه کنید.

این مطلب را حتما بخوانید  لاغری سریع شکم بدون رژیم غذایی

سرطان سینه در زنان

تغییرات پوست پستان

یکی از بارزترین علائم سرطان پستان وجود فرو رفتگی و یا کشیدگی در پوست بافت پستان است. این تغییرات به صورت منظم و یا نامنظم در سطح پوست دیده می شود. اگر چه این علامت به ندرت در رشد سلولی بدخیم دیده می شود، اما برای تشخیص نهایی حتما به پزشک مراجعه کنید.

ترشح نوک سینه از علائم سرطان سینه در زنان

ترشحات سفید، قرمز، سبز، آبی، قهوه ای، خاکستری و یا حتی آبکی از نوک یک یا هر دو سینه را جدی بگیرید. هر نوع ترشح خونی و حتی بی رنگ ار نوک پستان می تواند خبرهای بدی را به همراه داشته باشد. به خصوص اگر این ترشحات همراه با توده های سینه باشد، شک به سرطان بیشتر است.

تغییر در شکل ظاهری نوک پستان

گاهی فرو رفتگی نوک سینه ها بعد از شیر دادن به نوزاد، رخ می دهد که کاملا طبیعی است. این فرو رفتگی با دستکاری به حالت اولیه بر می گردد. اما در مورد سرطان پستان، فرورفتگی نوک پستان با کشیدگی همراه است و معمولا حتی با دست نیز به حالت اولیه بر نمی گردد. حتی قرمزی، خارش و ترک خوردن نوک پستان نیز می تواند از نشانه های سرطان باشد.

نشانه های مهم سرطان سینه

تغییر اندازه سینه ها از علائم سرطان سینه در زنان

چنانچه یکی از پستان ها به طرز قابل توجهی بزرگ شود، احتمال وجود یک تومور بزرگ و یا التهاب تومورهای کوچک، بیشتر است. برخی از خانم ها در این مورد دچار وسواس می شوند باید بدانید که اندام های چپ و راست در انسان به طور دقیق هم اندازه نیست. این مورد در سایر اندام ها هم دیده می شود. در مورد سرطان پستان اما این تغییر اندازه حتی با چشم نیز قابل مشاهده است.

برخی دیگر از علائم سرطان پستان عبارتند از:

  • سینه های متورم و دردناک
  • احساس سوزش داخلی شدید
  • درد شدید و حساس شدن سینه ها
  • درد و تورم در زیر بغل
  • زخم، اسکار یا زگیل نوک پستان
  • هرگونه تغییر غیر عادی در عضو و بدن

https://internetchk.com/breast-cancer-signs/



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد یوسفی

کتاب ملت عشق یکی از پر فروش ترین رمان های عاشقانه در دهه اخیر است که تا سال ۱۳۹۸، نود و پنج بار در ایران، تجدید چاپ شده است. نسخه اصلی کتاب به زبان ترکی در سال ۲۰۱۰ با نام ASK توسط الیف شافاک( شفق) به نگارش درآمده است. خواندن این اثر بی نظیر را به همه علاقمندان به رمان توصیه می کنم. با خواندن این کتاب به طور کلی دیدگاه دیگری در مورد عشق زمینی پیدا می کنید. هر آنچه که از عشق در ذهن دارید با چیزی که نویسنده به آن پرداخته است، زیر و رو خواهد شد.

نسخه انگلیسی کتاب با نام چهل قاعده عشق (The Forty Rules of Love) به فاصله کوتاهی از انتشار کتاب، به چاپ رسید. نویدهایی از تهیه فیلمی به همین نام توسط شرکت نت فلیکس در آینده ای نزدیک نیز به گوش می رسد. هم زمان با انتشار کتاب در ترکیه، نسخه فارسی این اثر عاشقانه توسط اردلان فصیحی به فارسی برگردان شده است.

بررسی کتاب ملت عشق

تم اصلی داستان برگرفته از روایتی شورانگیز و جنجالی است که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران زمین دارد. ارتباط عرفانی شمس و مولانا، دستمایه اصلی نویسنده برای نگارش عاشقانه ترین رمان ترکیه شده است. در واقع دو داستان موازی در این کتاب روایت می شود که دارای پیچیدگی های مشترک زیادی هستند. به طور کلی موضوع عشق در دنیای امروزی و مقایسه آن با عشق های عرفانی در زمان های گذشته، خط اصلی داستان را هدایت می کند.

پیشنهاد مطالعه: کتاب انسان خردمند اثر یووال نوح هراری

ملت عشق اثر الیف شافاک

اگرچه مضمون اصلی کتاب ملت عشق به احوالات شمس و مولوی ارتباط دارد ولی روایات کتاب کاملا در مورد شخیصت های غربی و امروزی است. نویسنده از زوایای گوناگون و با نگاهی متفاوت، روابط شخصیت های داستان را با ارتباط بین شمس تبریزی و مولوی مقایسه می کند. در حقیقت دو دوره زمانی مورد نظر نویسنده بوده است که اولی به حدود سال های ۶۳۹ تا ۶۴۵ ( مقارن با زندگی شمس و مولانا) اشاره دارد در حالیکه دومین زمان مربوط به سال ۲۰۰۸ و عصر حاضر است.

در کتاب ملت عشق به زیبایی هر چه تمام تر به شخصیت ها پرداخته شده است. بدون تردید این اثر عاشقانه-عرفانی یکی از پیچیده ترین شخصیت پردازی ها را همراه با حکایات شیرین و خواندنی به خواننده، هدیه می کند . ۱۷ شخصیت اصلی و ۱۵ راوی در رمان هر کدام ماجرایی شورانگیز و جنجالی را روایت می کنند.

این مطلب را حتما بخوانید  کتاب جادوی فکر بزرگ اثر دکتر دیوید شوارتز

مضامین کتاب در پنج فصل آب، باد، خاک، آتش و خلا، تقسیم شده است. نویسنده با انتخاب عناصر پنجگانه طبیعی سعی دارد، شخصیت آدم ها را در این جهان به چالش بکشد.ارتباط زنجیروار آدم هایی که هر کدام شخصیتی متفاوت و گاه متضاد دارند موجب شده تا نتوانید خواندن کتاب را نیمه و ناتمام، رها کنید.

خلاصه ای از ملت عشق نوشته الیف شافاک

شخصیت اصلی The Forty Rules of Love یا ملت عشق یک زن چهل ساله غربی است که به تازگی با عرفان شرق آشنا شده است.” الا روبینشتاین” یک همسر و مادر است که با همسر دندانپزشک خود ( دیوید) زندگی می کند. او تمام زندگی اش را وقف بزرگ کردن بچه ها و رسیدگی به امور خانه کرده است. در روزهای نخست چهل سالگی، الا با چالشی روبرو می شود و می خواهد خود را برای همیشه از این قید و بند رها کند.

چهل قاعده عشق

کتاب ملت عشق

در داستان دوم نویسنده به داستان زندگی شمس تبریزی پرداخته است و ماجرای سفرهای او و آشنایی با مولانا را به تصویر کشیده است. جذابیت داستان وقتی است که خواننده در می یابد “الا روبینشتاین “به عنوان ویراستار کتابی با مضمون زندگی شمس و مولانا انتخاب می شود. خواننده همراه با شخصیت اصلی داستان با چهل قاعده عشق از دیدگاه مولانا آشنا می شود که از زبان شمس روایت شده است.

بخش هایی از کتاب ملت عشق در ادامه عینا نقل شده است:

“اگر سنگی را به رودخانه بیندازی، آب کمی می شکافد و اندکی موج بر می دارد. صدای نامحسوس ” تاپ” می آید و این صدا در هیاهوی آب و موج هایش گم می شود.”

“اما اگر همان سنگ را به برکه‌ای بیندازی،تاثیرش بسیار عمیق‌تر است. همان سنگ کوچک، آب‌های راکد را به تلاطم درمی‌آورد. در جایی که سنگ به سطح آب خورده ابتدا حلقه‌ای پدیدار می‌شود و ……”

“اگر یکی را که دوستش داری از دست بدهی، بخشی از وجودت همراه با او از دست می‌رود. مانند خانه‌ای متروکه اسیر تنهایی‌ای تلخ می شوی و ناقص می‌مانی. “



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد یوسفی

کتاب های تاریخی از پر طرفدارترین کتب در بین علاقمندان به کتابخوانی هستند. در این بین هستند کتاب هایی که تنها به تعریف وقایع گذشته اکتفا نکرده اند بلکه ذهن خواننده را نیز به چالش می کشند. ” کتاب انسان خردمند اثر یووال نوح هراری ” یکی از جنجال برانگیزترین کتب در زمینه تاریخ پیشرفت انسان هاست که روایات و حکایات علمی را به شیوه ای مختصر و روان بازگو می کند.

انسان خردمند نوشته یووال هراری در سال ۲۰۱۱ به زبان عبری در اسرائیل به چاپ رسید. نوع نگاه نویسنده به تکامل انسان در طول تاریخ موجب شد که آوازه کتاب در همه جهان طنین انداز شود. نسخه انگلیسی کتاب در سال ۲۰۱۴ منتشر شده و ترجمه فارسی آن در سال ۱۳۹۶ به چاپ رسیده است.

آشنایی با یووال نوح هراری

Yoval Noah Harari زاده ۲۴ فوریه ۱۹۷۶ از اساتید، روشنفکران و مورخین بنام اسرائیلی است. هراری فارغ التحصیل در رشته دکترای تاریخ از دانشگاه آکسفورد است و هم اکنون به تدریس تاریخ در دانشگاه عبری اورشلیم مشغول است. کتاب انسان خردمند یکی از پر فروش ترین کتاب های تاریخ و علوم انسانی است که توانست جایزه پولانسکی را برای نویسنده به ارمغان آورد. خلاقیت در نگارش تاریخ با استفاده از علوم انسانی و نحوه سوال و جوابی که در لابلای متون به ذهن خطور می کند را در هیچیک از کتب تاریخی دیگر نمی توان دید! نوشته های وی اراده، آگاهی، شعور و خوشبختی را از نگاهی متفاوت، مورد بررسی قرار می دهد.

یووال نوح هراریانسان خردمند اثر یووال نوح هراری

یووال نوح هراری در باب نگارش کتاب می گوید:

” صد هزار سال پیش دست کم ۶ گونه انسانی روی کره زمین زندگی می کردند ولی امروز تنها یک گونه باقی مانده است:

ما”

نویسنده خلاصه ای از زندگی بشر روی کره زمین زا از ۷۰ هزار سال پیش، مورد کنکاش قرار داده است. این کتاب با همه منابع تاریخی، علمی  حتی رمان هایی که پیش از این، خوانده اید یک دنیا فاصله دارد.. هدف ار نگارش کتاب به زبان یووال نوح هراری ، پاسخ به یکی از اصلی ترین دغدغه های اندیشمندان است:

چرا انسان های امروزی دنیا را تحت کنترل خود در آورده اند؟

خلاصه ای از کتاب انسان خردمند اثر یووال نوح هراری

از ۲ میلیون سال پیش که گونه های متعدد انسان اولیه روی کره زمین زندگی می کرد، اهمیت انسان همانند دیگر جانداران بود. گونه های انسان در ابتدا خردمند یا اندیشه ورز نبود! به همین دلیل توان تفکر را نداشت. از این رو انسان فاقد فکر، در اندیشه کنترل چیزی نبود.

این مطلب را حتما بخوانید  کتاب جادوی فکر بزرگ اثر دکتر دیوید شوارتز

انسان خردمندکتاب انسان خردمند

او.لین انقلاب شناختی بشر در حدود ۷۰ هزار سال پیش رخ داد و خردمندی انسان، جان گرفت. پس از آن در ۱۲ هزار سال پیش انقلاب کشاورزی موجب تغییرات زیادی در زندگی بشر شد. در حدد ۵۰۰ سال پیش سومین انقالاب بزرگ بشری به وقوع پیوست که حوزه علم را در بر می گرفت.

در طی دوران تاریخ، تحولات جوامع انسانی منجر به نابودی بقیه گونه ها و باقی ماندن یک گونه انسانی شد! انسان خردمند می خواهد دنیا را تحت کنترل در آورد.

انقلاب شناختی موجب شد انسان‌ها به مرحله‌ای جدید در ارتباط با یکدیگر برسد. مواردی همچون مذهب که قابل دیدن، چشیدن یا لمیس کردن نیستند، نتیجه تفکر انسان خردمند پس از انقلاب شناختی می باشند.

تشکیل گروه ها، شرکت ها یا خرید با پول و .. همگی حاصل تفکر انسان خردمند در عصر حاضر است.

یووال نوح هراری نویسندهنویسنده کتاب انسان خردمند

بخش هایی از کتاب با تصاویر گونه های انسانی، به موضوعات علمی، تاریخی و فلسفی دوران پرداخته است. استقبال عمومی از این کتاب به حدی زیادی است که به نظر می رسد هدف نویسنده  از معرفی کتاب و  تفکر عمیق به جهان پیرامون، به ثمر نشسته است.

عناوین برخی از فصل‌های کتاب عبارتند از:

  • یک حیوان بی‌اهمیت
  • بزرگترین فساد تاریخ
  • ساخت اهرام
  • در تاریخ، چیزی به نام عدالت وجود ندارد
  • رایحه‌ی پول
  • کشف جهل و نادانی
  • ازدواج علم و امپراطوری
  • کیش سرمایه داری
  • چرخ صنعت

https://internetchk.com/wise-man-yoval-noah-harari/



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد یوسفی

چیدمان منزل و دکوراسیون آن معمولاً قاعده و قانون خاصی ندارد و هر کسی می تواند بنا به سلیقه خود، این کار را انجام دهد. تنها چیزی که برای این کار نیاز است کمی سلیقه و خلاقیت و تجسم می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نکاتی در زمینه چیدمان بهتر منزل بپردازیم.

نکات مهم و اساسی در چیدمان منزل :

در ادامه برای شما ده نکته مهم را گردآوری کردیم تا بتوانید با کمک گرفتن از آن ها منزلی شیک و راحت داشته باشید.

برداشتن وسایل اضافه از سطح خانه :

برای اینکه خانه جذاب و شیک داشته باشید باید وسایل خانه را کم کرده و برای چیدمان بهتر آن را خلوت کنید تا وسایل جای کافی برای خودنمایی داشته باشند. علاوه بر زیبایی شما می توانید با توجه به این موضوع مهم به میزان زیادی در بودجه مصرفی خود صرفه جویی نمایید.شما می توانید از وسایل کم با کیفیت استفاده نمایید و بعضی از بخش های خانه را خالی بگذارید.

توجه به ارتفاع قاب ها در چیدمان منزل :

وقتی به یک گالری و یا موزه عکس نگاه کنید می بینید ارتفاعی که عکس ها را نصب کرده اند؛ بین ۵۷ الی ۶۰ اینچ قرار دارد که این عدد با سطح متوسط بینایی دید انسان که ۵۷ اینچ است؛ برابری می کند. پس به شما پیشنهاد می کنم که حتماً این مورد را در نصب قاب عکس ها و تابلو های نقاشی در نظر بگیرید.

اهمیت ابعاد فرش در چیدمان منزل :

برای اینکه دکوراسیون منزل شما به زیبا ترین شکل ممکن انجام شود، باید فرش را با توجه به دو نکته ای که در ادامه آورده ایم انتخاب کنید :

  1. فرش خیلی بزرگ باشد و تمامی سطوح را بپوشاند.
  2. فرش اندازه ای باشد که تنها ۱۲ الی ۱۸ اینچ از سطح زمین پیدا باشد.

دقت داشته باشید استفاده از فرشی که تمامی سطح زمین را بپوشاند، باعث می شود خانه شما اشرافی تر به نظر برسد. همچنین در اتاق های کوچک می توانید از یک فرش کوچک استفاده کنید که پایه های جلویی مبل روی آن قرار بگیرد و تا حد امکان از قالیچه های کوچک استفاده نکنید.

چیدمان منزل

به کار بردن وسایلی که توجه را جلب می کند :

یکی از کارهایی که برای جذاب کردن چیدمان منزل می توان انجام داد، این است که از یک وسیله زیبا که جلب توجه کند استفاده کنید؛ مثلاً در آشپزخانه از هود با طراحی خاص استفاده کنید و یا در اتاق نشیمن یا خواب یک تابلو فرش جذاب نصب کنید. همچتین می توانید از یک شومینه زیبا با یک چراغ استفاده نمایید.

در چیدمان منزل به زاویه دید دقت نمایید :

علاوه بر چیزهایی که در قسمت قبل گفته شد، دقت کنید که کدام زاویه دید از اهمیت بیشتری برخوردار است و وسایل جذاب خود را در آن قسمت استفاده نمایید. برای مثال در اکثر دکوراسیون ها یک وسیله جذاب که جلب توجه می کند در ابتدای ورودی قرار گرفته است.

 جایگزین کردن وسایل در چیدمان منزل :

گاهی اوقات در حین تغییر دکوراسیون متوجه می شوید که وسایل شما با ایده ای که در ذهن دارید، همخوانی ندارد. شما می توانید آن ها را شناسایی نموده و در انباری خانه نگهداری کنید و یا آن ها را به فروش برسانید.

سایز متفاوت وسایل :

 گاهی به منظور تغییر چیدمان منزل وسایلی را خریداری می کنیم؛ که ممکن است در مغازه زیبا و شیک باشد، اما برای منزل شما خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک باشد. در نتیجه هنگام خرید این گونه وسایل حتماً به اندازه آن و تناسبشان با منزل خود دقت فرمایید.
 چیدمان منزل کوچک

نقش لامپ در دکوراسیون منزل :

یکی از کارهای مفیدی که زیبایی چیدمان منزل شما را چند برابر می کند، نور پردازی است. برای مثال می توانید در آشپزخانه و ساخت کابینت ها از چراغ استفاده کرد.

این مطلب را حتما بخوانید  5 گام در دکوراسیون اتاق خواب که نباید نادیده بگیرید

در منزل خود هماهنگی ایجاد کنید :

وقتی صحبت از هماهنگی می شود، باید به این نکته توجه کنید که وسایل انتخاب شده بر اساس سلیقه شما حتماض باید به گونه ای باشند که جلوه زیبایی به منزل ببخشد. در چیدمان منزل وسایل ناهماهنگ هر چند که تک تک زیبا باشد؛ می تواند دکوراسیون منزل را زشت کند. برای مثال شما نمی توانید یک صندلی مربعی و یک کتابخانه و لوستر بزرگ را در یک اتاق استفاده کنید و انتظار داشته باشید که چیدمان منزل شما بی نقص باشد.

برای دکوراسیون ایده آل از علایق خود دست بکشید:

با وجود اینکه سلیقه شما در چیدمان منزل از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما سعی کنید گاهی اوقات برای این کار از یک راهنما کمک بگیرید. برای داشتن یک دکوراسیون زیبا حتماً باید به جز سلیقه خود، از سلیقه دیگران نیز کمک بگیرید.

حال که نکات لازم را برای دستیابی به بهترین چیدمان منزل خود یاد گرفتید، می توانید همین حالا دست به کار شوید. البته فراموش نکنید که نظر یا پیشنهاد خود را با ما و دیگر کاربران مجله اینترنت چک به اشتراک بگذارید.

 

https://internetchk.com/important-points-for-stylish-home-layout/



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد یوسفی

برای لاغری شما می توانید از رژیم غذایی متفاوتی استفاده کنید که این رژیم ها دارای عملکردهای متفاوتی هستند.

برای مثال برخی از آن ها شما را کم اشتها کرده و بعضی کالری کمی به بدن می رساند.

بعضی باعث می شود کربوهیدرات و چربی کمتری به بدن وارد شود.

با وجود تنوع زیادی که در رژیم های لاغری وجود دارد و همه ادعا می کنند که بهترین رژیم ارائه شده متعلق به خودشان می باشد، انتخاب برای شما کمی مشکل خواهد شد.

یک رژیم غذایی خوب رژیمی است که با بدن شما سازگار باشد، و برای شما مفید باشد.

این در حالی است که این رژیم روی بدن شخص دیگری به خوبی عمل نکند.

در ادامه به بررسی چند رژیم مختلف برای لاغری می پردازیم که از نظر اشخاصی که استفاده کرده اند جزء بهترین رژیم های لاغری می باشند.

رژیم پالئو (Paleo Diet) :

یکی از رژیم های محبوب در بین مردم برای لاغری رژیم پالئو می باشد که در این رژیم منو غذایی ما شبیه به منوی اجدادمان و از شکار است و به دوره ای باز می گردد که هنوز هیچ کشاورزی رخ نداده است.

این رژیم ادعا دارد غذاهای فراوری شده دلیل اصلی چاقی گوناگون است.

برای اینکه مطابق با این رژیم لاغری پیش روید باید موارد زیر از منو غذایی شما حذف گردد:

  • غذاهای غربی
  • مصرف حبوبات
  • لبنیات
  • غذاهای فراوری ‌شده

البته این رژیم غذایی پالئو کم پیش می آید که بتوانیم از منو اجدادمان استفاده کنیم و معمولاً این موضوع جای بحث دارد.

با این وجود استفاده از رژیم پالئو  می تواند شما را به سلامتی نزدیک کند.

انواع رژیم غذایی لاغری - رژیم پالئو

رژیم  غذایی وگان (Vegan Diet) :

این رژیم لاغری در واقع یک رژیم سبزیجات است که در آن به مسائل اخلاقی اهمیت داده می شود. اشخاصی که از این رژیم استفاده می کنند برای سلامت خود و محیط زیست محصولات حیوانی مصرف نمی کنند.

برخی از دلایل دیگر استفاده از این رژیم و محصولات حیوانی در وگانیسم (Veganism) عبارتند از :

  • مقاومت در برابر بهره‌ برداری از حیوانات
  • مقاومت در برابر بی‌ رحمی نسبت به حیوانات

رژیم غذایی کم کربوهیدرات :

این رژیم یکی از رژیم های غذایی است که در چند دهه اخیر از طرفداران زیادی برخوردار بود.

رژیم هایی که در آن کربوهیدرات ها به میزان محدود استفاده می شود، تأثیر زیادی بر کاهش وزن دارد.

به همین علت شما می توانید این رژیم را یکی از رژیم های محبوب در آن دوره ها بدانید.

انواع مختلف کربوهیدرات ها می توانند کربوهیدرات دریافتی را بین ۲۰ الی ۱۵۰ گرم نگه دارند.

در این رژیم چربی ها را به عنوان سوخت بدن استفاده می کنند.

همچنین شما می توانید با کمک این رژیم کربوهیدرات ها را به عنوان منبع اصلی انرژی حذف کنید.

رژیم غذایی (Dukan Diet) :

انواع رژیم غذایی لاغری - رژیم دوکان

در این رژیم غذایی شما می توانید برای لاغری از پروتئین بالا و کربوهیدرات پایین استفاده نمایید.

این رژیم غذایی به طور کلی دارای ۴ مرحله مختلف می باشد، که عبارتند از :

  • دو مرحلهٔ کاهش وزن
  • دو مرحلهٔ تثبیت وزن

مدت زمانی که هر مرحله از این رژیم طول می کشد، به میزان کاهش وزن مرتبط است.

در این رژیم غذایی مراحل مختلف دارای الگوهای غذایی خاص خود هستند.

رژیم غذایی فوق‌ العاده کم ‌چربی (Ultra-Low-Fat Diet):

انواع رژیم لاغری - رژیم فوق العاده کم چربی

در این رژیم غذایی می توانید در روز مصرف چربی را به زیر ۱۰ درصد برسانید.

در رژیم کم چربی حداکثر می توانید ۳۰ درصد از کالری مورد نیاز بدن را به صورت چربی تأمین کنید.

البته این دستور نمی تواند به عنوان یک رژیم لاغری در بلند مدت مفید باشد.

این مطلب را حتما بخوانید  3 حرکت موثر برای لاغری شکم و پهلو

اشخاصی که از رژیم فوق العاده کم چرب استفاده می کنند، تمایل بیشتری به رژیم های جدید با ۱۰ درصد چربی نشان داده اند و به گفته آن ها رژیم های غذایی قدیمی برای لاغری به میزان کافی کم چربی نیستند.

همچنین رژیم های جدید هم سلامت تر هستند و هم میزان بیشتری وزن را کاهش می دهند.

 رژیم اتکینز (Atkins Diet) :

انواع رژیم غذایی لاغری - رژیم اتکینز

این رژیم غذایی در دسته رژیم های کم کربوهیدرات قرار دارد که در کاهش وزن مؤثر است.

اساس این رژیم لاغری بر این است که با کم کردن کربوهیدرات و مصرف هر مقدار از پرتئین و چربی می توانید به وزن دلخواه خود برسید.

شما با کم کردن کربوهیدرات ها می توانید به میزان زیادی وزن خود را کم کنید.

دلیل این امر می تواند کاهش اشتها بر اثر پرهیز در کربوهیدرات ها باشد.

در نتیجه کاهش اشتها فرد کالری کمتری دریافت می کند که همین امر موجب لاغری آن می شود.

رژیم غذایی HCG :

انواع رژیم لاغری - مکمل HCG

در این رژیم که در دسته رژیم های سخت قرار دارد، شخص می تواند به سرعت وزن کم کند.

به ادعای اشخاصی که از این رژیم استفاده نمودند، این رژیم با ۰٫۴۵ الی ۱ کیلوگرم کاهش وزن همراه است. در این رژیم کمترین احساس گرسنگی در شما ایجاد می شود و سوخت و ساز بدن افزایش می یابد و چربی کمی به بدن وارد می شود.

رژیم HCG یا گنادوتروپین جفتی انسان (human chorionic gonadotropin) یک رژیم هورمونی است.

این هورمون در اوایل بارداری در زنان باردار با سطح بالایی دیده می شود.

کاربرد این هورمون در زنان باردار عبارتند از :

  • اعلام بارداری به بدن زن
  • تولید هورمون هایی برای رشد جنین
  • درمان مشکلات حین بارداری

رژیم غذایی زون (Zone Diet) :

رژیم زون از دسته دستورهای کم ‌گلیسمی (low-glycemic) است.

مصرف مواد غذایی در این رژیم باید به صورت زیر انجام گردد :

  • کاهش مصرف کربوهیدرات ‌ها به ۳۵ تا ۴۵ درصد کالری روزانه
  • کاهش مصرف پروتئین و چربی نیز هرکدام به ۳۰ درصد کالری در روز

در این رژیم کربوهیدرات هایی قابل استفاده هستند که شاخص گلیسمی (glycemic index، GI) آن ها در سطح کمی قرار دارد.

این شاخص نشان دهنده میزان بالا رفتن قند خون پس از مصرف ماده غذایی است.

از موارد کاربرد رژیم غذایی زون می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کاهش التهاب ناشی از رژیم غذایی
  • کاهش وزن
  • کاهش خطر ابتلابه بیماری ‌های مزمن

 استفاده از روزه‌ داری متناوب :

انواع رژیم غذایی لاغری - روزه داری متناوب

این نمونه رژیم که به رژیم ۵:۲ نیز معروف است،شامل یک چرخه است که به صورت متناوب باید در آن غذا خورد و روزه گرفت. در این رژیم کافی است به جای کاهش مواد غذایی، وعده های آن را کاهش دهید.

این روش یک الگوی غذایی است و در آن از رژیم غذایی خبری نیست.

پرطرف‌ دارترین الگوهایی که در روزه‌ داری متناوب دیده می شود، عبارت‌ است از:

  • روش ۱۶٫۸
  • روش خوردن – توقف – خوردن (eat-stop-eat)
  • رژیم ۵:۲
  • رژیم جنگجو (Warrior Diet)

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که هر رژیم غذایی ممکن است کم و کسری وجود داشته باشد، باید ببینید که کدام رژیم برای شما مفید است و با روش زندگی شما بیشتر سازگار است. معمولاًیک رژیم غذایی خوب باید در بلند مدت برای شما و بدن شما قابل اجرا باشد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که این رژیم ها را باید با مشورت یک پزشک انجام دهید.

رمز و رازهای سلامتی را در اینترنت چک بخوانید.

شما می توانید نظر و یا پیشنهاد خود را با ما و دیگر کاربران باتری بازار به اشتراک بگذارید.

 

https://internetchk.com/popular-and-effective-diets-for-weight-loss/



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد یوسفی

زندگینامه جی جی حدید یکی از جذاب ترین بیوگرافی های دنیای مد می باشد.با نام کامل جلینا نورا در ۲۳ آوریل ۱۹۹۵ در کشور آمریکا متولد شد. جی جی یکی از اشخاصی است که توانست در سال ۲۰۱۳ به جمع IMG Models راه پیدا کند. این مدل سرشناس آمریکایی در سال بعد یعنی ۲۰۱۴ به عنوان یکی از ۵۰ مدل برتر زن شناخته شد.

 

موفقیت های سالانه جی جی حدید در سال ۲۰۱۶ برای او از طرف شورای مد بریتانیا عنوان لقب الگوی بین المللی را آورد. علاوه بر این برای ۴ سال پی در پی با تیترهای مختلف عکسش را روی جلد مجله فشن ووگ Vogue چاپ کردند. در این مطلب می خواهیم در مورد زندگینامه جی جی حدید ، رژیم غذایی و تمرین های ورزشی این مدل رمز و رازهایی را فاش نماییم، با ما همراه باشید.

زندگینامه جی جی حدید :

جی جی حدید یک هنرمند آمریکایی است که همانطور که در ابتدا به سال تولد او اشاره کردیم، متولد ۱۹۹۵ می باشد. تمامی خواهران و برادران این هنرمند در حوزه مد فعالیت دارند. در این زمینه می توان در مورد جوایز متعدد و افتخارات بی شماری که او در صنعت مد و لباس کسب کرده، صحبت نمود.

جی جی حدید در سال ۲۰۱۴ با قرار گرفتن در لیست ۵۰ مدل زن برتر سال، یک پرش به سوی موفقیت داشت.

با ما همراه باشید و از کودکی تا دوران حرفه ای جی جی حدید را مرور کنیم.

زندگی نامه جی جی حدید در کودکی :

کودکی جلینا نورا حدید در لس انجلس آمریکا شروع شد. او فرزند یکی از برج سازان مشهور آمریکایی به نام محمد حدید بود که دارای ملیتی اردنی – فلسطینی می باشد. پدر جی جی به عنوان یکی از سازندگان هتل های لوکس به شهرت رسید. مادر جی جی حدید با نام یولانا حدید نیز یکی از مدل هایی است که در گذشته فعالیت داشته و دارای اصالت هندی است.

البته اصالت پدر او به ظاهر العمر که از حاکمان فلسطین در دوره عثمانیان بوده، برمی گردد.

وقتی زندگینامه جی جی حدید را بررسی کردیم به این مطلب پی بردیم که اعضای خانواده او علاوه بر پدر و مادر یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر می باشد. علوه بر خود جی جی حدید خواهر بزرگترش بلا حدید و برادر کوچک تر او نیز در دنیای مد و فش فعالیت دارند. بلا حدید در دبیرستان مالیبو تحصیل می کرد که در سال ۲۰۱۳ فارغ التحصیل شد.  بلا در دوران دبیرستان به خاطر اندام بلند و کشیده اش همیشه کاپیتان تیم والیبال و همچنین سوارکاری بود . اما به محض پایان یافتن دبیرستان به نیویورک رفته تا مدلینگ را به صورت جدی در دانشگاه دنبال نماید و به علاقه شخصی خود در این حرفه به شکل جدی تری بپردازد.

جی جی حدید در ۲۰۱۳ ابتدا روانشناسی جنایی را در دانشگاه انتخاب کرد.

اما از آنجایی که این رشته مورد علاقه او نبود خیلی زود تحصیلات خود را پایان دارد و مدلینگ را دنبال کرد و به علاقه قلبی خود پرداخت.

زندگینامه جی جی حدید

دوران زندگی حرفه‌ ای :

یکی از اولین کارهایی که جی جی حدید به عنوان مدل انجام داد در سال ۱۹۹۷ بود.

در واقع پائول مارسیانو از او برای یک شوی لباس کودکانه برند گس Guess از او دعوت به همکاری کرد و در واقع استعداد مدلینگ او کشف شد.

زندگینامه حرفه ای جی جی حدید :

اگر بخواهیم آغاز فعالیت جی جی حدید را شرح بدهیم باید به سال ۱۹۹۷ برگردیم و در مورد زمانی صحبت کنیم که توسط پائول مارسیانو کشف استعداد شد را توضیح دهیم. این موضوع یعنی همکاری در برند گس به زمانی بر می گردد که هنوز ترک تحصیل نکرده بود. البته می توان گفت که شاید دلیل اصلی ترک تحصیل او فعالیت به صورت جدی در دنیای مدلینگ بود. با این وجود از ۱۹۷۷ تا ۲۰۱۱ فعالیت های متعددی در دنیای مدلنیگ داشت که این فعالیت ها در سال ۲۰۱۱ جدی تر و بیشتر شد.

در سال ۲۰۱۲ فصل جدیدی در زندگینامه جی جی حدید باز شد.

او این بار به صورت جدی فعاللیت خود را باشخص پاول مارسیانو آغاز نمود.

این همکاری باعث شد که جی جی چند ماه بعد به عنوان چهره کمپین گس در ۲۰۱۲ معرفی گردد و در واقع همکاری با این برند توانست برای او سه مقام در دنیای مد به همراه بیاورد.

برند گس اولین فعالیت حرفه ای و بین المللی جی جی حدید به حساب می آید.

رمز و راز موفقیت جی جی حدید :

در این بخش از زندگینامه جی جی حدید می خواهیم به شانس بزرگ او در دنیای مد برای شما صحبت کنیم. در واقع این مدل آمریکایی در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار در نیویورک به روی استیج رفت و درست زمانی که به نیویورک مهاجرت کرد، اسمش در لیست اسامی ۵۰ تایی IMG Global قرار گرفت. همین باعث شد به روی صحنه رفتنش در سال ۲۰۱۴ برای فشن شوی ماه فوریه با عنوان مدل راه یافته در شو Desigual همراه باشد و همگان را شگفت زده کند.

در همان ماه فوریه مجله CR Fashion Book نیز یکی از عکس های جی جی را روی جلد چاپ کرد. جالب است بدانید این فصل از زندگینامه جی جی حدید تنها در سن هفت سالگی او رقم خورد که پس از گذشت یک سال این عناوین و جوایز را برای او به ارمغان آورد.

۱۵ جولای ۲۰۱۴ برای جی جی حدید با فصل جدیدی از زندگی او همراه بود.

در این زمان او در مسابقه طراحی مد پاییز/ زمستان عینک تام فورد شرکت نمودند.

در این مسابقه به همراه و بازیگر و مدل مشهور پاتریک شوارتزنگر موفقیت هایی را کسب کردند.

در ۵ سپتامبر ۲۰۱۴ جی جی حدید از سوی Daily Front Row به عنوان دستیار برگزاری مراسم Fashion Media Awards انتخاب شد.

از دیگر درخشش های جی جی حدید در سال ۲۰۱۴ می توان موارد زیر را نام برد:

  • شرکت در مسابقات طراحی مد F/W تام فورد
  • مسابقات عطر تام فورد Velvet Orchard
  • تام فورد Beauty 2014

با نگاهی اجمالی بر این بخش از زندگینامه جی جی حدید، چاپ شدن عکسش در این مدت کوتاه و در همان سال ۲۰۱۴ روی جلد کتاب مد کارین رویتفلد و مجله گالور دور از ذهن به نظر نمی رسد.

زندگینامه جی جی حدید

جی جی حدید عنوان مدل سال ۲۰۱۵ را می گیرد :

پس از پایان سال پرموفقیت ۲۰۱۴ و شروع سال جدید باز هم برای این مدل موفقیت هایی وجود داشت.

یکی از این موفقیت ها در سال ۲۰۱۵ قرار گرفتن نام جی جی حدید در تقویم پیرلی بود.

تقویم پیرلی متعلق به یک شرکت تایرسازی ایتالیایی است که هر سال هفته مد مختص به خود را برگزار می کند.

پس از آن و در همان سال ۲۰۱۵ دیده شد که این مدل با برندهای گوناگون همکاری کند.

از برندها و شرکت های بزرگی که جی جی با آن ها همکاری کرد، می توان شرکت استرالیایی سیفولی (Seafolly) را نام برد. در همان سال ۲۰۱۵ بود که جی جی حدید عنوان سال را در مراسم Daily Front Row به خود اختصاص داد و او را به عنوان مدل پیشرو و الگو معرفی کردند.

پس از آن بود که برند Maybelline او را سفیر شرکت و برند خود معرفی کرد.

در همان سال ۲۰۱۵ بود که اسم جی جی حدید و دوست پسر فعلی اش کودی سیمپسون به نام اعضای ثابت پروژه عکاسی مد ماریو تستینو شناخته شد.

عنوان پروژه عکاسی مد عکاس ماریو تستینو، «سری حوله‌های جادویی» می باشد.

برخی از طراحان به نامی که تا می سال ۲۰۱۵ با او همکاری کردند، عبارتند از :

  • مارک جیکوبز
  • شانل
  • مایکل کورس
  • ژان پل گاکت و
  • ماکس مارا

یکی دیگر از کارهایی که در ۲۰۱۵ در برگ های زندگینامه جی جی حدید دیدیم همکاری با دوست صمیمی و هنرمندش با نام تیلور سوئیفت بود.

این همکاری در واقع بازی در موزیک ویدئو Bad Blood بود که در می ۲۰۱۵ پخش شد.

در بیشتر صحنه های مد جی جی حدید به همراه خواهرش بلا کنار هم دیده شدند و موفقیت های این دو خواهر صحنه زیبایی را رقم می زند.

مهمترین موفقیت او در سال ۲۰۱۵ حضور در بخشی از پروژه ویکتوریا سکرت بود.

تاثیر مجلات مشهور بر زندگینامه جی جی حدید :

یکی از سال هایی که جی جی حدید در آن درخشید و سال موفقیت او بود، ۲۰۱۵ می باشد.

در سال ۲۰۱۵ بود که عکس جی جی حدید روی مجله ووگ منتشر گردید.

با قرار گرفتن عکس جی جی حدید در مجله ووگ و انتشار در کشورهای زیر، موفقیت این مدل آمریکایی بیشتر شد:

  •  ایالات متحده
  • پاریس
  • ایتالیا
  • انگلیس
  • ژاپن
  • اسپانیا
  • استرالیا
  • برزیل
  • هلند
  • آلمان
  • ایتالیا
  • چین

پس از منتشر شدن عکس جی جی روی جلد مجله ووگ در فاصله زمانی کوتاهی این عکس روی جلد بسیاری از مجلات مشهور دیگر به چاپ رسید و منتشر شد.

زندگینامه جی جی حدید

زندگینامه جی جی حدید در سال ۲۰۱۶ :

سال ۲۰۱۶ برای جی جی ادامه همکاری با برندهای معروفی را به همراه داشت که عبارتند از :

  • شنل
  • ورساچه
  • Elie Saab
  • فندی
  • بالمین
  • تامی
  • فنتی ایکس پوما
  • ایزابل مارانت

در ژانویه ۲۰۱۶ برند تامی هیلفیگر جی جی را به عنوان سفیر خود معرفی نمود و او را در کمپین های بین المللی پوشاک، اکسسوری ها و عطرهای برند خود شرکت داد.

پس از آن در آوریل ۲۰۱۶ این مدل آمریکایی در کمپین BMW برای معرفی سری M2 دیده شد.

علاوه بر این جی جی حدید فعالیت دیگری را نیز انجام داد و آن هم اجرای مراسم Music Video Awards بود که عنوان مجری اصلی این برنامه را به خود اختصاص داد و این برنامه را iHeartRadio برگزار کرد، این مراسم در تورنتو بود و ایرانیان زیادی در آن شرکت کردند. یکی دیگر از فعالیت های او طراحی مجموعه کپسول برای برند تامی هیلفیگر بود، که در هفته مد پاییز نیویورک معرفی گردید. علاوه بر این در هفته‌ های مد پاییز ۲۰۱۶ نیویورک، میلان و پاریس دارای ۵ نقش افتتاح کننده و ۷ نقش خاتمه دهنده بود.

در اکتبر ۲۰۱۶ استوارت ویتزمن، چکمه هایی را با نام اختصاصی جی جی بوت طراحی نمود.

پس از آن جی جی حدید هم سفیر برند ریبوک و هم طلایه‌دار هشتگ #perfectnever شد.

در سال ۲۰۱۶ اجرای مراسم American Music Awards به عهده جی جی بود.

البته این سال برای جی جی بدون حاشیه به پایان نرسید و در یکی از برنامه های تلوزیونی به ملانیا ترامپ توهین کرد که بعداً بابت آن عذرخواهی نمود. در دسامبر ۲۰۱۶ لباس فرشته برند ویکتوریا سکرت را برای بار دوم در نمایش فرشتگان به تن کرد.

این مطلب را حتما بخوانید  راهنمای خرید آنلاین طلا

سال ۲۰۱۶ در زندگی نامه جی جی حدید سال کسب جایزه بین المللی سال،در جوایز مد بریتانیا بود.

این جایزه را دونتلا ورساچه در دسامبر سال ۲۰۱۶ به جی جی تقدیم نمود.

۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ چگونه سپری شد ؟

سال ۲۰۱۷ در زندگینامه جی جی حدید به عنوان سالی بود که این مدل آمریکایی در مد بهار و تابستان با برندهای فندی و موسینو همکاری کرد. علاوه بر این به عنوان چهره طراحی ‌های اکسسوری مکس مارا در هفته ‌های مد بهار و تابستان ۲۰۱۷ فعالیت نمود.

همچنین در همین سال برای دومین بار با برند تامی همکاری نمود.

حاصل همکاری تامی و بلا حدید کلکسیون زیبایی از لباس بود که در فوریه ۲۰۱۷ معرفی شد.

در هفته بهار و تابستان فعالیت های دیگری هم از جی جی حدید دیده شد، در یکی از فعالیت ها او عکاس خبری معرفی دو مدل جدید به نام های جدید زین مالک و آدووا ابوح برای برند ورساچه شد.

علاوه بر این در نسخه ویژه او مجله وی با عنوان مجله جی جی عکاسی را به عهده گرفت.

در عکاسی مجله جی جی وی از دوربین پولاروید استفاده کرد، که تصاویر بسیار حرفه ای و جذاب بود. در همین سال شاهد چاپ شدن عکس جی جی روی جلد مجله ووک در نسخه‌ های مخصوص ایلات متحده، انگلیس، چین و عربستان بودیم. سال ۲۰۱۷ برای جی جی همراه با حضور در کاور کتاب مد بهار و تابستان ۲۰۱۷، جولی نسخه آوریل ۲۰۱۷ و در نهایت دیلی نسخه بهار ۲۰۱۷ نیز سپری شد.

علاوه بر این در سال ۲۰۱۷ نیز عکس جی جی حدید برای صفحه اول برخی مجلات دیگر انتخاب شد، که عبارتند از :

  • صفحه اول نسخه‌ های ووک
  • صفحه اول کازموپیپل
  • صفحه اول گلامور در هلند
  • روی جلد نسخه ژوئیه ۲۰۱۷ مجله هارپرز امریکا

علاوه بر این مقاله های زیادی در مورد عملکرد خوب جی جی در مجله های مد بهار و تابستان منتشر گردید و او را به عنوان سوپر مدل جدید معرفی نمودند.

زندگینامه جی جی حدید و زین مالک

بخش تکراری زندگینامه موفق جی جی حدید در پاییز و زمستان ۲۰۱۷ :

در سال ۲۰۱۷ برای بار دوم عکس این مدل آمریکایی در آگوست روی ووگ آمریکایی چاپ شد، که در این عکس دوست پسرش زین مالک نیز دیده نیز  حضور داشت. دومین حضور جی جی حدید روی نسخه ووگ آمریکایی به تاریخ آگوست ۲۰۱۷ باز می‌گردد. در این برهه زمانی دوست پسرش زین مالک نیز در عکس دیده می‌شود. از دیگر فعالیت های او در طی پاییز و زمستان و هفته ‌های مدی که در سه شهر نیویورک، میلان و پاریس برگزار شد، جی جی حدید به عنوان افتتاح کننده طرحای برند های معروفی بود که عبارتند از :

  • جرمی اسکات
  • ورساچه
  • آلبرتا فرتی
  • اچ اند ام
  • میسونی
  • بالمین

در همین سال به عنوان خاتمه دهنده برندهایی بود که عبارتند از:

  • موسینو
  • ماکس مارا
  • انا سوئی

علاوه بر ایننیمه دوم سال نیز برای او با همکاری دو برند بزرگ عینک ‌های ووگ و مسیکا همراه بود. علاوه بر این عنوان بهترین کمک طراح در مجموعه لباس های تامی در سومین دوره مراسم Fashion Los Angeles Awards به جی جی حدید داده شد. اما مهمترین نامی که در سال ۲۰۱۷ برای خود کسب کرد؛ عنوان یک زن تأثیر گذار در مجله گلامور بود که نام او را در کنار زن های تأثیر گذار بزرگی چون نیکل کیدمن، سولانژ نولز، موزون آلملهان و سایرین قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۸ شاهد همکاری جی جی حدید با چندین کمپین برند جدید بودیم که عبارتند از :

  • ورساچه
  • موسینو
  • والنتینو
  • فندی

از دیگر فعالیت های ۲۰۱۸ جی جی، همکاری با مجموعه عینک‌ های ووگ و مسیکا برای دومین بار بود. همچنین در ماه فوریه ۲۰۱۸، ادامه مجموعه کپسولی او به همراه برند تامی در میلان که چهارمین بخش از این مجموعه بود. در این سال نیز شاهد چاپ شدن کاور او در مجله های بین المللی ووگ از جمله نسخه بریتانیا بود. از دیگر کاورهای موفق جی جی حدید در این مجله می توان به ووگ ایتالیا در ماه مه، ووگ برزیل در ماه سپتامبر اشاره کرد. البته به جز مجله ووگ، مجله های مد آمریکایی متعددی نیز عکس های جی جی حدید را روی جلد خود منتشر کردند.

نکات رژیم غذایی جی جی حدید :

مانند هر مدلی که از یک رژیم غذایی پیروی می کند، جی جی حدید نیز این کار را انجام می دهد؛ اما پاستا، چیز برگر و سیب زمینی سرخ از غذاهای مورد علاقه این مدل آمریکایی است و گاهی باعث می شود رژیم غذایی خود را برای این غذاها کنار بگذارد. البته اعتقاد جی جی حدید این است که هر مدلی باید از غذاهای چرب و چاق کنند دوری نماید و خود او حتماً باید به تناسب اندام خود فکر کند.

 

صبحانه جی جی حدید :

در این بخش از زندگینامه جی جی حدید می خواهیم به مواد غذایی که به عنوان صبحانه می خورد بپردازیم. این غذاها عبارتند از :

  • تخم مرغ
  • بیکن
  • نان تست
  • آب پرتقال
  • قهوه

 

غذاهایی که جی جی بعد از تمرین ورزشی می خورد :

این مدل آمریکایی بعد از تمرینات سخت ورزشی که انجام می دهد، یک بشقاب پر از سالاد آرگولا می‌ خورد.

 

وعده غذایی شام :

جی جی حدید علاقه دارد برای شام سوشی میل نماید.

زندگینامه جی جی حدید در رابطه با رژیم غذایی چه رازی دارد:

این مدل محبوب آمریکایی در طول روز چندین بار آبمیوه طبیعی و آب گوارا می نوشد. علاوه بر این او به عنوان میان وعده چیپس و بلوبری و هویج استفاده می کند و عاشق آن هاست. بستنی هم یکی از مواد غذایی ممنوع است که جی جی حدید عاشق آن است و باعث می شود که گاهی به خاطر آن رژیم غذایی خود را بشکند.

تمرین های ورزشی جی جی حدید :

برای جمع آوری زندگینامه جی جی حدید لازم دانستیم راز تناسب اندام او را در نظر بگیریم. اندام زیبای جی جی حدید تنها به خاطر رژیم غذایی نیست، این مدل محبوب آمریکایی علاوه بر رژیم غذایی مناسب، حرکات ورزشی خاصی را انجام می دهد که عبارتند از :

  • انجام حرکات کاردیو به کمک کیک بوکسینگ
  • انجام حرکت پل باسن و سایر حرکات برای تقویت پایین تنه
  • انجام حرکت دراز و نشست برای تقویت عضلات شکم
  • انجام حرکات مختلف برای داشتن سرشانه و پشت بازو

چگونه حرکت اسکات را انجام می دهد ؟

  • برای انجام حرکت اسکات ابتدا پاها را به اندازه عرض شانه باز می کند.
  • سپس سعی می کند به آرامی و با کنترل وزن بنشینید، تا حدی که ران با زمین موازی شود.
  • در هنگام انجام این حرکت باسن را به عقب متمایل می شود.
  • بعد از مکثی چند ثانیه‌ای دوباره به بالا می آید.
  • دم و بازدم صحیح را انجام می دهد، رو به پایین دم و هنگام آمدن به بالا بازدم انجام می دهد.
  • این حرکت را ۳ ست و هر بار ۲۰ بار انجام می دهد.

انجام حرکت لگد میمون :

جی جی حدید در این مورد می گوید:

  • به صورت چهار دست و پا بر روی زمین قرار بگیرید.
  • یکی از زانوها را از روی زمین بلند کرده و سعی کنید کف پا را به سقف نیز کنید.
  • این حرکت تاثیر فوق‌العاده بر عضلات باسن دارد.
  • این حرکت ۳ ست و هر بار ۱۲ بار تکرار کنید.

چگونه حرکات اسکات از بغل را انجام می دهد :

  • پای چپ را یک قدم به طرف چپ می گذارد.
  • زانوی چپ را در موقعیت اسکات قرار داده و سعی می کند، بنشینید.
  • بعد از مکث کوتاه دوباره به بالا می آید.
  • همین حرکت را برای پای راست هم انجام می دهد.
  • این حرکت را در۲ ست و هر بار ۱۵ بار تکرار کنید.

زندگینامه جی جی حدید / رژیم غذایی جی جی حدید

نظر جی جی حدید انجام حرکت استپ آپ :

او در این مورد می گوید :

  • روبروی یک استپ (ارتفاع مناسب خود) قرار گیرید.
  • ابتدا پای راست را بر روی استپ قرار دهید.
  • بعد از مکث کوتاه با همان پایی که بالا رفتید به آرامی پایین بیایید.
  • سپس این حرکت را با پای چپ امتحان کنید.
  • یکی در میان باهر دو پا این حرکت را تکرار کنید.
  • این حرکت ۲ ست و هر بار ۱۵ بار تکرار کنید.

بخش جالب زندگی نامه جی جی حدید و همکاری با یونیسف :

در سال ماه مه ۲۰۱۸ این مدل مشهور آمریکایی همکاری خود با یونیسف را اعلام نمود و شروع به کمک کردن به تمامی کودکان سراسر جهان کرد. در این راستا اولین مأموریتی که به او محول شد، بررسی وضعیت بهداشت و آموزش کودکان بنگلادش بود. علاوه بر این در بازدید از بنگلادش اکرام اولین سالگرد بحران آوارگان ورهینگیا نیز قرار گرفته بود.

جی جی حدید و برند معروف کفش :

در سال ۲۰۱۸ و ماه نوامبر جی جی حدید اعلام کرد که به صورت محدود با برند ریبوک همکاری می کند. این برند به طراحی کفش های ورزشی می پردازد. این عرضه کم و محدود در ۷ دسامبر رونمایی شد. البته تاریخ عرضه عمومی این طرح را نیز اعلام کردند. سال ۲۰۱۸ سومین همکاری در معرفی محصولات ویکتوریا سکرت توسط جی جی حدید اتفاق افتاد.

زندگینامه جی جی حدید در  ۲۰۱۹ :

در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد عکس جی جی حدید روی کاور مجله ووگ در نسخه های زیر بودیم:

  • عربی
  • هنگ ‌کنگ
  • چکسلواکی

البته سال ۲۰۱۹ برای جی جی حدید سال حاشیه ای بود و در اواخر سال  بود که برای انتشار عکس های بدون مجوز تحت تعقیب بود و  کمپانی Xclusive از او به علت انتشار تصاویر بدون اخذ مجوز در اینستاگرامش او را فراخواند. البته بار دیگری هم در سال ۲۰۱۷ یکی از عکس های عکاس پیتر سریدا مجرم شناخته شد و خارج از دادگاه این مشکل را حل نمود.

زندگینامه شخصی جی جی حدید :

جی جی حدید به عنوان یکی از ۵۰ زن برتر مد آمریکا در سال ۲۰۱۴ و سال ۲۰۱۶ ادعا کرد که به بیماری هاشیموتو مبتلا است.

در سال ۲۰۱۶ نیز به همراه خواهرش دست به اعتراض علیه  ممنوعیت ورود مسلمان به آمریکا زدند.

در سال ۲۰۱۷ نیز در مراسم ویکتوریا سکرت شرکت نداشت، زیرا روادید در این سال برای سفر به چین لغو شده بود.

شما می توانید ۱۰ مدل زن برتر جهان را در اینترنت چک بشناسید.

 

https://internetchk.com/biography-of-gg-hadid/



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد یوسفی

در این مقاله از مجله اینترنت چک می خواهیم در مورد مزایای خرید آنلاین طلا صحبت کنیم و به شما بگوییم با چه روش هایی می توانید یک فروشگاه مطمئن برای خرید این کالای ارزشمند پیدا کنید. پس با ما همراه باشید.
امروز می خواهیم در مورد خرید آنلاین طلا برای شما صحبت کنیم ، اینکه چطوری میتونیم از یک فروشگاه معتبر خرید کنیم ، یا اینکه چطوری باید مدل ها . سبک های مختلف طلا را مقایسه کنیم و خیلی چیزهای دیگه که در ادامه به اون موارد اشاره خواهیم کرد.

 

طلا همیشه یک هدیه تاپ بوده و هست ، یکی از ارزشمند ترین هدیه هایی که علاوه بر ارزش مادی خودش تونسته از نظر معنوی هم تاثیر گذار باشه.
طلا سازان امروزی سبک ها و مدل های مختلف زیورآلات از جنس طلا را طراحی می کنند و می سازند و به بازار بزرگ فروش این کالا وارد می کنند.

اما جدا از دید مادی این هدیه که به خاطر قیمت بالای آن در بازار های جهانی همیشه مورد توجه بوده ، اینکه یک نفر حاضر هست بخشی از وقت خود را برای جستجو این کالا صرف کند و برای عزیزانش یک طرح منحصر به فرد انتخاب کند و مبلغ قابل توجهی برای آن بپردازد تا آنها را خوشحال کند ارزش این هدیه را از بعد معنوی نیز دو چندان کرده.

خرید آنلاین طلا در ایران

خرید آنلاین طلا و جواهرات چند سالی است که در کشور ما هم جا افتاده ، وبسایت های بزرگ و معتبر در این زمینه شروع به فعالیت کرده اند و مردم می توانند با صرف زمان کمتر از هر جای دنیا که هستند برای عزیزانشان با یک جستجوی ساده در اینترنت از میان میلیون ها نتایج پیدا شده در موتور های جستجو و با توجه به بودجه خود اقدام به خرید این کالای با ارزش کنند.

امنیت در خرید آنلاین طلا

امنیت خرید آنلاین اولین چیزی است که مردم در خرید آنلاین کالا به آن فکر می کنند!

خرید آنلاین طلا

 

سوال بزرگ که در خرید آنلاین طلا باید از خود بپرسید

 

آیا برای مبلغی که در حال پرداخت آن هستیم کالایی با همان ارزش دریافت می کنیم؟

امنیت در خرید آنلاین کشورهای خارجی

در کشورهای مختلف این موضوع اینگونه در ذهن کاربران جا افتاده است که کسب و کار آنلاینی که دارای رتبه های بالا در صفحات موتور های جستجو هست و آن رتبه را با صرف هزینه و زمان زیاد به دست آورده با یک خطای کوچک و اشتباه پیش پا افتاده کار خود را خراب نخواهد کرد ، به عنوان مثال برندی که در تمامی شهرهای یک کشور شعبه دارد ، خیلی در روش های مشتری مداری دقت کرده و شبکه ی فروش خود را به آسانی از دست نخواهد داد چه برسد به وبسایتی که روزانه بیش از چند هزار کاربر بازدید کننده هدف دارد.

علاوه بر این ، موضوع مهمتر این است که آن سایت در حال استفاده از یک درگاه بانکی است که همان درگاه بانکی نیازمند ارائه مدارک معتبر شخص صاحب کسب و کار به ارائه دهنده خدمات بانکی می باشد.

پس پیدا کردن یک نفر که محصولی معادل ارزش مالی پرداخت شده شما برای شما ارسال نکرده کاری بسیار ساده است.

امنیت در خرید آنلاین در ایران

ولی در کشور ما قضیه مقداری فرق دارد ، شما برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی باید اقدام به دریافت نمادی به نام نماد اعتماد نیز کنید ، که خود آن یکی از ملزومات دریافت درگاه بانکی است و این یعنی علاوه بر داشتن اطلاعات کسب و کار در شرکت ارائه دهنده درگاه بانکی اطلاعات این کسب و کار در وبسایت اینماد نیز موجود است. ( البته این به معنای کلاهبرداری کسانی که اینماد ندارند نیست و دلیلی بر محکم تر بودن آن کسب و کار است).

این مطلب را حتما بخوانید  زندگینامه جی جی حدید یکی از 50 مدل برتر آمریکا از بچگی تا کنون

پس شما می توانید با خیالی راحت تر از فروشگاهی که دارای درگاه بانکی و نماد اعتماد است خرید خود را انجام دهید. و در صورتی که کالایی با ارزش ریالی پرداخت شده دریافت نکرده اید از طریق وبسایت اینماد و یا شرکت ارائه دهنده درگاه بانکی شکایت خود را پیگیری کنید.

سرعت در خرید آنلاین

سرعت در خرید آنلاین کالا و یا صرفه جویی در زمان موضوعی است که همیشه مورد توجه بوده.
فرض کنید شما با دوست خود برای خرید طلا به بازار طلا فروشان شهر خود مراجعه کرده اید.
در بازار طلافروشان شهر شما ۱۰۰ فروشگاه طلا فروشی وجود دارد که هر کدام ۵۰ مدل تنوع کالایی دارند.
اگر از صبح تا شب زمان بگذارید باز هم نمی توانید تک تک فروشگاه ها را بگردید و مدل های مختلف را با هم مقایسه کنید.

حالا این حالت را با خرید آنلاین و جستجو در اینترنت مقایسه کنید.

این یک نمونه از جستجوی ” خرید آنلاین طلا ” در موتور جستجوی گوگل است:

 

خرید آنلاین طلا

میبینید که شما دسترسی به بازاری با بیش از ۱ میلیون فروشگاه دارید و در هر فروشگاه آنلاین امروزی می توانید بر روی محصولات مختلف حالت مقایسه بگذارید و ببینید مثلا این ۱۰ محصول با هم چه تفاوت هایی دارند و مزیت آنها را نسبت به هم در کمتر از ۱۰ دقیقه پیدا کنید.

نکات مهم کیفیت محصول در خرید آنلاین طلا

حالا شما قبول کردید خرید آنلاین طلا رو انجام بدین ، یکی از فروشگاه های معتبر را انتخاب کرده اید و کالای مورد نظر خودتان را نیز انتخاب نموده اید.
کالا را سفارش داده و کالا به دست شما رسیده است، اما کالا با کیفیتی که در عکس یا ویدئو ارائه شده یکی نیست.

یا کیفیت ساخت فرق دارد یا کیفیت بسته بندی یا هر چیز دیگری شبیه به این که باعث شده شما حس خوبی از خرید آنلاین خود نداشته باشید.
شما دو راه حل ساده دارید برای اینکه احتمال این خطا را کم کنید.

اول نظر دیگران در مورد خرید این کالا چیست
خرید آنلاین طلا

شما زمانی که میخواهید محصولی را خرید کنید معمولا تحت تاثیر کسانی که قبلا آن کالا را خریده اند هستید .
مثلا خواهر شوهر شما یک دستبند طلا خریداری کرده و شما از دیدن آن در مهمانی شب قبل شوق خرید آن را پیدا کرده اید.
از او میپرسید این دستبند طلا را از کجا خریداری کرده ای ؟
و همچنین از اون میپرسید که از همه چیز راضی بوده ؟ قیمت ، کیفیت و حتی برخورد فروشنده طلا فروشی؟
بله دقیقا در خرید آنلاین طلا هم باید همین قدر کنجکاو باشید و نظر دیگر کاربران را در مورد محصول خریداری شده بخوانید .
ببینید نقاط قوت و ضعف آن محصول از نظر دیگران در چیست و بعد تصمیم به خرید آن بگیرید.

دوم گارانتی بازگشت کالا

این یک سرویس متداول در کسب و کارهای قانونمند است که فروشگاه های بزرگ از آن استفاده می کنند و آن گارانتی بازگشت کالا در صورت عدم رضایت است.

خرید آنلاین طلا

شما کالا را خریده اید و تحویل گرفته اید ، حالا میبینید آن کالا با چیزی که در عکس بوده یکی نیست.
خیلی راحت می توانید از گارانتی بازگشت کالا استفاده کنید و با توجه به قوانین آن سایت مراحل بازگشت کالا را انجام دهید.

لطفا با گذاشتن نظر خودتون ، تجربه ی خرید آنلاین طلا را با دیگران در میان بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()